“З речами на вихід” – рішення РНБО прийнято: Мураєва прижали! Санкції складено – дочекалися, тепер офіційно

Рада національної безпеки та оборони запровадила терміном на 5 років санкції проти телеканалу «Наш».

Про це секретар РНБО Олексій Данілов оголосив під час брифінгу після засідання у пʼятницю, 11 лютого. Пише korupciya.com

Телеканал «НАШ», відповідно до відкритих даних, належить сімʼї колишнього нардепа «Опозиційного блоку» Євгенія Мураєва. За даними ЗМІ, юридична особа телеканалу належить компанії «Наша Прага», якою володіє кіпрська компанія Demosena Investments Ltd. Її кінцевим власником є батько екснардепа — Володимир Мураєв.

Компанії, за якими ввели санкції проти каналу “Наш” – “Наш 24”, “Наш 365” та “Наша Прага”. Також йдеться про компанію з Кіпру.

Данілов на запитання щодо причин санкцій відповів, що їх запровадили на підставі подання Служби безпеки України.

Пізніше Данілов додав: “наскільки я знаю, ваша материнська структура знаходиться на Кіпрі. Ви частково кіпріоти. Санкції вводяться на підстави представлення СБУ, яке було направлено до РНБО. Наш, ваш… Тут не має значення”, – заявив секретар РНБО.

Телеканал «НАШ» – поки що доступний у кабельних мережах. Минулого разу телеканали 112, NewsOne, ZIK – відключили буквально протягом години.

Данилов окремо заявив, що проти телеканалу «НАШ» запроваджено повний пакет санкцій. “Full”. Тобто такий же, як на телеканали пулу «ОПЗЖ». Тобто – відключатимуть.

У свою чергу, Євген Мураєв прокоментував «Країні» запровадження санкцій проти телеканалу «Наш».

“Це злочин. Ми боротимемося», – цинічно висловився Мураєв і додав, що найближчим часом обговорюватиме з командою план дій.

Також введено санкції ще проти двох компаній:

– Будівельна компанія з Одеси “Лібертон Стар”, яка раніше вже потрапила під санції, але змінила реєстрацію.

– Російська компанія “Вітрина ТВ”, яка забезпечувала мовлення в Україні заборонених телеканалів.

Як відомо, Нацрада з питань телебачення та радіомовлення схвалила рішення оштрафувати телеканал “НАШ” Євгена Мураєва. Також звернуться до суду, аби анулювати ліцензію мовника – через расистські вислови його власника.

Відповідне рішення ухвалили під час засідання 10 лютого. Члени Нацради розглянули результати позапланових безвиїзних перевірок двох юридичних осіб – ТОВ “Наш 365” (логотип “НАШ”) і ТОВ “Наша Прага” (логотип “Максі-ТВ”)

“Вони транслювали в своїх ефірах одну й ту саму передачу “Важливе” за участі народного депутата Євгена Мураєва і політолога Сергія Тарана. Перевірки підтвердили порушення ліцензіатами законодавчих норм щодо розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті”, – пояснили у Нацраді.

Перевірки регулятор здійснював на звернення “Детектор Медіа” – за результатами моніторингу ефірів від 1 і 2 вересня 2021 року.

ПРО ЩО МОВИЛОСЬ ПІД ЧАС ЕФІРУ З ПОРУШЕННЯМИ:

  • Темою передачі став візит президента України до США.
  • Гість передачі Євген Мураєв висловлював свої переконання про негативні наслідки приєднання України до ЄС і НАТО.
  • Він, ігноруючи національні й міжнародні правові вимоги, у своїх висловлюваннях вдався до расистських висловлювань та очорнення релігійних переконань.
  • Зокрема Мураєв використовував слова “чорний Париж”, “мусульманська Мекка… з хіджабами…, де страшно перебувати” і висловлював інші характеристики населення французької столиці, яке етнічно походить з африканського континенту і мусульманських країн.

Він говорив про приналежність мусульман до світового тероризму.У Нацраді кажуть, що ведучий програми не спробував збалансувати слова Мураєва, не прокоментував їх.

“Це засвідчує нехтування стандартами журналістики і вказує на те, що обидва ліцензіати – “НАШ” і “Максі ТВ” – не вжили достатніх заходів для припинення правопорушень у прямому ефірі”, – зробили висновки у регуляторі.

Програма на другий день транслювалася у запису без жодної редакційної правки. Телеканал “НАШ” повинен сплатити до державного бюджету України штраф у сумі 124 670 гривень.

До речі, щодо “Максі ТВ”, то штраф у розмірі 119 54 гривень, мовник також не сплатив. Національна рада звернеться до суду з позовом про анулювання його ліцензії.

ЯК КАНАЛИ МУРАЄВА ПОРУШУВАЛИ ЗАКОНОДАВСТВО:

  • 10 лютого Національна рада оштрафувала “НАШ” і “Максі ТВ” за порушення законодавства щодо ведення передач українською мовою.
  • Загальна сума штрафу, яку мають сплатити обидві юридичні особи, становитиме близько 250 тисяч.
  • У 2021 році за результатами позапланових перевірок було застосовано 7 санкцій штрафу до “НАШ 365” через поширення закликів до розв’язання агресивної війни або її пропаганди, розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті.
  • Зазначимо, що раніше уряд Джонсона сказав таке: “У нас є інформація, яка вказує на те, що російський уряд прагне поставити у Києві проросійського лідера, розглядаючи можливість вторгнення та окупації України”. І як потенційний кандидат нібито розглядається колишній народний депутат України Євгеній Мураєв.
Прокоментуйте:
Оцініть статтю:
( Поки що оцінок нема )
BBCcCNN